• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190415
+
-

مجمع الجزایر در کار خیر!

کار خوب
مجمع الجزایر در کار خیر!

مریم باقرپور؛ روزنامه‌نگار

فعالیت‌شان از دورهمی‌های ساده شروع شد و در این میان وقتی که می‌فهمیدند مادری برای درمان فرزندش کم آورده و معلولی به‌دلیل ناتوانی در خرید ویلچر از خانه خارج نمی‌شود؛ دست به‌کار شده و در حد توان کمک می‌کردند تا گره از مشکلی باز شود. حالا سال‌ها گذشته و انجمن خیران سعادت‌آباد دیگر آن دورهمی ساده نیست. اکنون کافی است فرد نیازمندی شناسایی و توسط گروه مددکاری تأیید شود تا از همان لحظه گروه خیران وارد عمل شوند. آخرین کارشان هم تهیه داروی کودک ۸ ساله مبتلا به سرطان بوده که به محض اعلام در گروه هریک از اعضا در حد توان پای کارآمدند تا این دارو خریداری شد و به‌دست کودک رسید.

از شهردار تا استاد، عضو خیریه
انجمن خیران سعادت‌آباد از ۸ سال پیش با حضور تعدادی از شهروندان محله شکل گرفت و در گذر زمان از شهردار منطقه تا رئیس‌کلانتری، استاد دانشگاه و چهره‌های شاخص عضوش شدند و حالا در گذر زمان گروهی شناخته شده در تکه دوم پایتخت است که خدماتش تنها شامل ساکنان محله نمی‌شود بلکه تعدادی مددجو تحت پوشش دارد که در دوره‌های مختلف برایشان بسته‌های ارزاق یا کمک‌های مالی ارسال می‌شود. ناهید فتحی، مسئول انجمن که خودش ۲۵ سال سابقه فعالیت در گروه‌های خیریه را دارد می‌گوید: «گرچه سعادت‌آباد محله‌ای متمکن است اما در محله‌های اطرافش افرادی سکونت دارند که برخی از کمترین امکانات محرومند، به همین دلیل تعدادی از این افراد تحت پوشش خیریه قرار گرفته‌اند. اما بیشترین تمرکز ما بر روستاهای محروم چابهار، قم و یاسوج است.»

حس خوب خیرخواهی
اعضای انجمن علاوه بر مشارکت در همراهی با مددجوها که تعدادشان به بیش از ۳۰۰ نفر می‌رسد، اگر نیازمندی هم در این میان معرفی شود، کمک حالش می‌شوند، فرقی هم ندارد این فرد کودک چند روزه و چند ماهه باشد یا فرد معلولی که نیاز به ویلچر دارد. فتحی می‌گوید: «یکی از کارهایی که شیرینی خاصی برای اعضا داشت، تهیه جهیزیه برای زوجی بود که با گذشت ۳ سال توان تشکیل زندگی مشترک را نداشتند. وقتی این جهیزیه توسط اعضا آماده و ارسال شد نه‌تنها شاهد شادی اعضای خانواده بودیم، بلکه خودمان هم خوشحال بودیم که‌ بانی کار خیر شده‌ایم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید